Неділя, 06.07.2025, 10:43
Вітаю Вас Гість | RSS

Міловський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

<
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 50
Статистика
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » На допомогу вчителю » Початкові класи

Урок: Читання Клас : третій Тема. Українська народна казка з чарівним перетворенням «Кривенька качечка»
30.09.2012, 11:58

 

Урок: Читання

Клас :   третій

Тема. Українська народна казка з чарівним перетворенням «Кривенька качечка»

Матеріал до уроку: українська народна казка  «Кривенька качечка».

Мета: познайомити учнів з українською народною казкою «Кривенька качечка»; вчити усвідомлювати основні ознаки  чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки (співпадання назви казки і імені головного героя); формувати вміння визначати і називати героя чарівної казки, складати його характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; вчити аналізувати казку, роботи висновки про настрій героїв, співвідносити події з твору з подіями в особистому житті;  розвивати навички читання вголос і мовчки, уміння усного мовлення учнів, висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку.

Обладнання: сигнальні картки    «а» - «б», мікрофон, аудіо казка  «Кривенька качечка», презентація до уроку, таблиці «Риси  характеру», «Характеристика героїні», магнітофон, ноутбук.

 

Хід уроку

Організаційний етап.

І.Мотивація навчальної діяльності

Гра «Мікрофон»

- Прочитайте прислівя. Як ви його розумієте?

На дошці (екрані) написане прислівя:

Казка вигадка, та в ній  щось повчальне зрозумій.

-         Мета нашого уроку, аналізуючи казку, зрозуміти її повчальний зміст; вчитись працювати  дружно, слухати один одного.

 П. Етап перевірки  домашнього завдання

      1. Бесіда

-         Діти, яку українську народну казку читали на попередньому уроці ? («Кирило  Кожумяка»)

-         До якого виду казок вона відноситься? (чарівна)

-         Згадаймо особливості казок і зокрема чарівних. В цьому нам допоможе  тест.

 Тест

(Перевірка володіння  теоретичними поняттями та  особливостями чарівної казки).

На екрані  висвічується  запитання з варіантами відповідей. Учні відповідають за допомогою сигнальних карток    «а» - «б».

 

1. Казка -  це

а) фольклорний, розповідний твір про вигадані, а часто й фантастичні події;

б) народний переказ про життя якоїсь особи.

 

2.Які ви знаєте види казок?

а) про тварин, чарівні, побутові;

б) народні, авторські, чарівні.

 

3.Особливістю чарівної казки є

 а) наявність тварин, що розмовляють  людською мовою;

б) перетворення за допомогою чарів або наявність  чарівних предметів.

 

4. Конфлікт – це

 а) зіткнення протилежних інтересів і поглядів, що призводить до активних дій;

 б) співпадання інтересів і поглядів, що призводить до активних дій.

Правильні відповіді: а,а,б,а.

Підсумок етапу.

-         Молодці! Правильно відповідали.

Ми згадали особливості чарівної казки, це знадобиться під час знайомства з новою казкою «Кривенька качечка»

Ш. Етап підготовки школярів до сприймання літературного  твору

1. Словникова робота

-         Під час читання казки нам зустрінуться незнайомі або  малознайомі слова.

(На екрані висвічуються  слова, пізніше їх пояснення).

Починочок – пряжа, намотана на веретено.

Кужілочка  -  частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце -   деревяний пристрій для ручного прядіння.

Галочко - звертання до дівчини     

Іва-діва - звертання до дівчини

Жалувати – жаліти

Полинули  - полетіли.

 Хто може пояснити значення слів?

Пояснення вчителем.

IV. Етап первинного сприйняття

        Прослуховування аудіозапису казки «Кривенька качечка».

V. Етап  виявлення  специфічності сприйняття.

- Хто герої казки?

- Кому з героїв співчуваємо?

- Чому?

- Кожен по-своєму співчуває різним  героям.

VI. Постановка навчальної задачі

-         Давайте перечитаємо казку і зясуємо чи правильно  вчинила головна героїня, покинувши діда і бабу.

VII. Етап перечитування та аналізу художнього твору

1.     Перечитайте (читання  «гудіння») першу частину казки (с.70 до слів «… а самі знов  пішли по гриби»).

-         Який настрій був у діда й баби спочатку? Чому?

-         Прочитайте, як дід і баба знайшли  качечку і взяли собі. (Діти читають вголос).

-         Чи змінився настрій у діда з бабою? Чому?.

2.     Прочитайте мовчки другу частину казки (с. 71 до слів «Так і зробили»).

-         Який настрій переважає в діда і баби? (зацікавленність, хочуть розгадати  таємницю).

-         В житті у вас так було, що ви за  кимось піддивлялися? Чому ви так робили? Які почуття це у вас викликало?

3.     Перечитайте читанням-гудінням третю частину казки (с.71 до слів «… вона не схотіла.»)

-         Між ким відбувається  конфлікт? (між дідом з бабою  з одного боку і дівчиною  з іншого).

-         Наявність конфлікту – одна з особливостей чарівної казки.

-         Який настрій у діда з бабою? (плачуть, переживають).

-         Який настрій у дівчини? (гнівається, плаче, образилась, що підглядали)

-         Перечитайте вголос уривок казки, в якому зображено конфлікт. Інтонаційно намагайтесь передати  почуття героїв.

-         Що ви відчуваєте в повсякденному житті, коли за вами піддивляються?

-         Чому дід з бабою спалили  гніздечко? (боялися, що покине їх дівчина, не хотіли розлучатися з  нею, були егоїстичні).

-         Як ви думаєте, чому дівчина не простила стареньких, не схотіла в них залишатись?

-         Як це характеризує дівчину? (не вміє прощати образу, не великодушна)

4.     Прочитайте мовчки четверту частину казки.

 – Скільки разів пролетіли  табуночки каченят? (3)

 – Чи полетіла дівчина перший раз?

 – Чи полетіла дівчина  другий раз?

 –Чи полетіла дівчина  третій раз?

 –Чому в казці тричі звертаються  каченята  до дівчини і на третій раз вона зробилась качечкою і полетіла з табуночком?

Число 3 вважається магічним, чарівним . Тому й на третій раз все у казці збувається. Триразовий повтор якоїсь дії є характерним для чарівних казок.

5. Складання характеристики головної героїні.

     Робота в парах.

-         Хто головна героїня казки? Складемо характеристику головної героїні.

Допоможуть це зробити таблиці

Таблиця

Таблиця

 

 «Риси  характеру»

«Характеристика героїні»

працьовита

лінива                                          

добра                                           

жорстока                                       

довірлива                                      

рішуча                                             

хитра                                             

великодушна                                   не великодушна                                  

наполеглива                                         

 

Героїня казки… .                                           

 На мій погляд вона…,тому що … 

 Я вважаю, що вона…, бо….

                                                                                           На мою думку…, тому що... .

 

                                                                

 

                                     

-         Відповіді дітей.

-         Головна героїня казки - Кривенька качечка, а як називається казка? (Кривенька качечка)

Співпадання назви і імені головного  героя часто зустрічається в чарівних народних казках.

-         Яку ще особливість чарівної казки знаєте? (перетворення за допомогою чарів або наявність  чарівних предметів)

-         Яке чарівне перетворення відбувається у казці?

 

VШ. Етап узагальнення

-         Чи правильно вчинила дівчина покинувши стареньких?

( -Дід і баба старенькі чи легко їм жити самим?

  -Чи бажали зла дівчині старенькі, коли спалили  її гніздечко?)

-         Як би ви вчинили на місці головної героїні?

Висновок. Такі ситуації, коли треба зробити нелегкий вибір , виникають і в житті. Завжди думайте про наслідки, до яких приведе той чи інший ваш вчинок. Робіть добро. За добро добром платять. Саме в цьому і є  повчальний зміст казки.

1Х. Етап пояснення домашнього завдання

       Д\з на вибір:

      1.Читати казку і відповідати на запитання (с.70-73).

      2.Скласти план казки і переказати (с.70-73).

      3 Дати характеристику головній героїні і  проілюструвати уривками з казки (с.70-73).

 

Х.Рефлексія

- Сьогодні на уроці я навчився…

-Було важко…

-Мені здалося важливим…

-Я зрозумів, що…

-Я відчув,що … .

 

 
Категорія: Початкові класи | Додав: Lexus
Переглядів: 6592 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Наша Адреса
Адреса школи: Україна, 92500, Луганська обл.,Старобільський р-н, селище міського типу Мілове, вул. Козацька, будинок 8 тел.: (06465) 2-12-02 (06465) 2-12-02 E-mail: мelzosh@meta.ua


Alena Matveenko © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz