|
Каталог файлів
Документація по самоврядуванню
| 18.09.2017, 12:03 |
Організація учнівського самоврядування
Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка»
Міловської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Міловської районної ради Луганської області
(Курінь ім. І.Богуна Полку Міловського району
Паланки Луганської області
Кошу Всеукраїнського об’єднання навчальних закладів )
«Я знаю вас, нащадки запорожців,
я вірю вам і низько б’ю чолом.
Дивлюсь на вас і вірою займаюсь…»
Олександр Олесь
Перспективним шляхом побудови демократичної держави є виховання соціально активних громадян, які здатні жити, працювати і співпрацювати в демократичному суспільстві. До такої діяльності наближає учнів діяльність в органах дитячого та молодіжного самоврядування. Основною ланкою у становленні виховного процесу є учнівське самоврядування – самодіяльна організація дитячого життя в школі. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.
Учнівське самоврядування доцільно розглядати як форму творчої співдружності вчителів і учнів, як спосіб вияву організаторських і виконавських здібностей та можливостей школярів у різних видах діяльності, спілкування та відносин, як засіб вироблення управлінських навичок і вмінь. Організація учнівського самоврядування в загальноосвітньому навчальному закладі є важливою умовою оптимізації управління шкільним життям на основі якнайширшого залучення учнів до цього процесу.
Сьогодні й справді перед педагогами стоїть проблема вибору форм, структури, завдань учнівського самоврядування. Зрозуміло, що єдиної ідеальної структури самоврядування для всіх навчально-виховних закладів немає, проте є загальні вимоги, основні засади, принципи, якими повинні керуватися.
Безперечно, що структура учнівського самоврядування не може бути стабільною, бо вона існує завжди в колективі, який постійно розвивається, вдосконалюється, формується. Нагромаджується позитивний досвід і традиції, підвищується рівень розвитку колективу, розширюються права органів самоврядування.
У 2016-2017 н.р. в Міловській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів відбулося реформування шкільної дитячої організації учнівського самоврядування «Ерудит» у дитячо-юнацьку організацію «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна). Слід зазначити, що відповідно до Указу Президента України від 04.01.1995 року «Про відродження історико-культурних та господарських традицій українського козацтва» в рамках системи учнівського самоврядування «Ерудит» у Міловській ЗОШ І-ІІІ ступенів широко використовувалась багата різноманітність форм і методів виховання засобами української козацької педагогіки, взірцями патріотичної відданості українських лицарів-козаків, але не вистачало системності, помітно бракувало таких умов повсякденного шкільного виховного простору, які б повною мірою продемонстрували учнівській молоді красу українських національних традицій, привили любов до славної козацької історії. Сьогодні, в такі складні часи для України, коли наша держава потребує єднання народу, глибокого усвідомлення суспільством своєї національної визначеності, виховання майбутніх поколінь прикладами славетних героїв українського минулого, було вирішено впровадити систему учнівського самоврядування, яка цілісно, а не фрагментально використає усю потужність такого яскравого і видатного феномена не тільки української, але й світової історії, як козацтво Запорізької Січі, головною рисою якого була щира відданість служінню своєї Батьківщині і своєму народові. Так, відповідно до положень Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді на 2016-2020 рр., чинного законодавства України у галузі освіти і науки України, для вирішення науково-методичної проблеми школи «Системне виховання культури добросусідства та культури здоров’я в учасників навчально-виховного процесу як необхідної умови формування життєвої компетентності учнів», враховуючи гостру потребу суспільства у вихованні людини нового типу - морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як сім’янин, професіонал, громадянин, гідний патріот своєї Батьківщини, і розпочала свою діяльність «Козацька Республіка» Міловської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яка є складовою частиною Всеукраїнського об’єднання навчальних закладів з козацькою системою самоврядування і несе почесне звання Куреню ім. І.Богуна Полку Міловського району Паланки Луганської області Кошу Всеукраїнського об’єднання навчальних закладів.
Положення про дитячо-юнацьку організацію «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна)
Міловської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Міловської районної ради Луганської області
І. Мета, принципи і завдання «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна)
Мета організації «Козацької Республіки» в Міловській ЗОШ І-ІІІ ступенів як форми самоврядування учнівської молоді полягає у формуванні в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму. Діяльність «Козацької Республіки» спрямована на творче продовження в сучасних умовах життя українського суспільства козацьких звичаїв і традицій, відродження національної свідомості, утвердження “державної ідеї”, формування у школярів нового типу українського характеру, основними рисами якого були б риси, притаманні справжньому козаку-лицарю, патріоту своєї Батьківщини: фізична досконалість, витривалість, свідомий патріотизм, вихованість, культурність, толерантність до інших народів, освіченість, висока моральність.
Принципи, які лежать в основі шкільної «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна):
- розширення реальних прав та повноважень органів самоврядування;
- свідомість, самодіяльність та активність учнів;
- регулярна щорічна почергова змінність виборного активу;
- відповідальність віковим та індивідуальним особливостям учнів.
Завдання, які вирішує «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна):
- сприяє навчальній та творчій діяльності учнів;
- формує особистість з глибоко усвідомленою гро¬мадянською позицією;
- забезпечує комплексний виховний вилив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи;
- формує ініціативну, здатну приймати нестандартні рішення, особистість;
- забезпечує захист прав і інтересів учнів;
- створює широке поле можливостей для самореалізації школярів в конкретних справах;
- виховує почуття власної гідності, вчить досягати індивідуальної та суспільної мети;
- відвертає дітей від асоціальних форм поведінки.
ІІ. Членство у «Козацькій Республіці» (Курені ім. І.Богуна). Права та обов’язки учнівської козацької громади
- Членство у «Козацькій Республіці» (Курені ім. І.Богуна) може бути індивідуальним і колективним;
- Членом «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна) може стати кожен хлопець чи дівчина віком від 6 до 18 років, які поділяють ідеали козацтва;
- Особи, старші 18 років, можуть бути індивідуальними членами «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна) за умови співпраці з організацією;
- Прийом до «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна) здійснює Курінний отаман;
- Припинення членства у «Козацькій Республіці» (Курені ім. І.Богуна) відбувається добровільно або за ухвалою Ради козацької старшини за дії несумісні зі званням «козак»;
- Член організації, який вибув із лав республіки, може поновити в ній членство, за згодою Ради козацької старшини;
Права членів «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна)
- Право обирати і бути обраним до Ради козацької старшини, Сотової або Чотової старшини та Козацьких Братств «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна);
- Право організовувати і брати участь у всіх заходах організації;
- Право виносити на розгляд козацької громади будь-які питання;
- Право отримувати інформацію про діяльність Республіки, окремих членів Ради козацької старшини, Сотової або Чотової старшини та Козацьких Братств, вимагати їх звіту та дострокового переобрання;
- Право апелювати до Ради козацької старшини, Сотової або Чотової старшини;
- Право на захист зі сторони «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна);
- Право висловлювати свою думку по всіх питаннях діяльності Республіки та Ради козацької старшини на загальногромадських зборах «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна).
Обов’язки членів «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна)
- Визнавати Положення «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна), її Конституцію і Кодекси законів і діяти відповідно до їх засад;
- Брати активну участь у роботі органів козацького самоврядування та у всіх заходах «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна);
- Постійно працювати над самовдосконаленням загальнолюдських і козацьких якостей поведінки;
- Дотримуватись правил козацької духовності, вираженої у Кодексі лицарської честі козаків.
ІІІ. Загальні засади і структура «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна)
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) – самодіяльне громадське об’єднання учнівської молоді Міловської ЗОШ І-ІІІ ступенів, продовжувач ідейних, духовних і моральних засад українських козаків, їх культурних, організаційних, військово-патріотичних традицій;
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) керується Констиитуцією України, чинним законодавством України, указами Президента України, визнаними Україною нормами міжнародного права, Статутом Міловської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Положенням про дитячо-юнацьку організацію «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна);
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) має свою символіку і атрибутику (герб, гімн, флаг, атрибути влади Курінного отамана і Козацької старшини тощо);
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) у межах своїх повноважень виконує законодавчу, виконавчу і судову діяльність сприяючи створенню оптимального учнівського середовища школи. Законотворчу діяльність організації відображено у Конституції, Законах і Кодексах «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна) ;
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) приймає до своїх лав за добровільним бажанням усіх учнів Міловської ЗОШ І-ІІІ ст. небайдужих до життя своєї рідної школи, громади, Батьківщини, готових захищати український народ, українську мову, розвивати українську культуру, шанувати українську історію, історію славетних героїв-лицарів – козаків Запорізької Січі;
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) з метою науково-методичного супроводу співпрацює з Радою Наставників, яку складають: Директор школи, Заступник директора з навчально-виховної роботи, Заступник директора з виховної роботи, Педагог-організатор, Класні керівники 5-11 класів, Вчителі-консультанти.
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) взаємодіє з державними установами, громадськими організаціями і соціальними інститутами будь-яких форм власності, що стоять на засадах національного державотворення і сприяють відродженню та розвитку української держави;
- Дитячо-юнацька організація «Козацька Республіка» (Курінь ім. І.Богуна) діє, дотримуючись засад Запорізької Січі та всього українського козацтва, які не суперечать сучасним правовим стандартам України.
Структурно республіка складається з Чот, які об’єднують учнів певного класу і носять ім’я одного із славної когорти козацьких лицарів (наприклад, чота імені Пилипа Орлика, Івана Мазепи, Богдана Хмельницького та ін.). Чоти, до складу яких входять учні молодших класів (1-4), утворюють Сотню «Козачат», учні середніх класів (5-8) утворюють Сотню «Джур», старших класів (9-11) – Сотню «Лицарів-козаків». У кожній Чоті обираються чотові Отаман, Писар, Обозний, Хорунжий, Бунчужний, Осавул, Суддя та козаки Братств справедливості, правдолюбів і фольклористів, екологів, добротворців, затійників та силачів, які займаються управлінською, виконавчою та судовою діяльністю на рівні Чоти і утворюють собою Чотову козацьку старшину і громаду Чоти.
Відповідно до структурної ієрархії Республіки, за подібним чотовому розподілу обов’язків, формується Сотова козацька старшина, яка постійних обов’язків не виконує, але має велике значення в організаційній і комунікативній діяльності громади на рівні Соти і забезпечує міцний зв’язок між керівною ланкою і всією громадою «Козацької Республіки».
ІV. Організація керівної і організаційно-управлінської діяльності «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна)
1. Владна структура «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна)
На чолі «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна) стоїть Курінний отаман. Йому підвладні Сотові і Чотові отаманами школи. Курінний отаман керує і координує діяльність Ради козацької старшини. Рада складається з курінних Писаря, Обозного, Хорунжого, Бунчужного, Осавула і Судді, які одночасно головують над Козацькими Братствами (справедливості, правдолюбів і фольклористів, екологів, добротворців, забійників та силачів) і виконують організаційні і управлінські обов’язки щодо всієї козацької громади школи
2. Вибори Курінного отамана «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна)
Кандидати в курінні отамани висуваються як групою учнів, так і шляхом самовисування. Агітаційна діяльність кандидатів передбачає зустрічі з групами виборців по чотах під час перерв або запланованих годин спілкування, розповсюдження Програми кандидата в текстових листівках і агітаційних плакатах у приміщенні школи за два тижні до проголошеного Дня виборів. День напередодні виборів вважається Днем тиші і, відповідно, днем завершення агітації. Курінний отаман обирається таємним голосуванням у визначений Радою день на перервах, до і після уроків (з 8.00 до 16.00 год.), простою більшістю голосів учнів, і педагогів. У 16.00 лунає контрольний дзвоник – вибори закінчено: урни вилучаються із зали для голосування і направляються до кабінету виборчої комісії, де звичайним підрахунком більшості голосів визначається переможець. Заповнені бюлетені для голосування зберігаються у діловодному обігу документів курінним Писарем «Козацької республіки» до наступного року.
Право бути обраним Курінним отаманом має кожен учень школи.
Курінний отаман приступає до своїх обов’язків на наступний день після оголошення результатів виборів.
3. Права та обов’язки Курінного отамана
- Курінний отаман є гарантом прав учнів козацької громади;
- Курінний отаман координує Раду козацької старшини;
- Курінний отаман може бути присутнім на засіданні педагогічної ради;
- Курінний отаман вносить пропозиції адміністрації школи щодо позаурочних заходів;
- Курінний отаман звітує перед громадою «Козацької Республіки» кожного семестру.
4. Рада козацької старшини «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна). Функції Ради козацької старшини.
- Рада козацької старшини – це найактивніші учні школи, від їхніх здібностей та ентузіазму залежить ефективне функціонування всього учнівського самоврядування в школі;
- Раду козацької старшини складають курінні Писар, Обозний, Хорунжий, Бунчужний, Осавул і Суддя;
- Рада козацької старшини здійснює свою діяльність згідно своїх посадових обов’язків (додаток 7), головує над Козацькими Братствами справедливості, правдолюбів і фольклористів, екологів, добротворців, затійників та силачів і виконує організаційно-управлінські і виконавчі функції щодо всієї козацької громади школи;
- Засідання Ради козацької старшини – відбуваються згідно річного плану роботи учнівського самоврядування, але не менше двох раз на місяць.
- Рада козацької старшини визначає конкретні справи, які організовуються в школі;
- Рада козацької старшини виконує законотворчу функцію – розробляє Конституцію «Козацької Республіки» (Куреню ім.І.Богуна), готує законодавчі акти і проекти;
- Рада козацької старшини здійснює виконавчу функцію. Відповідно до законодавчої бази «Козацької Республіки» (Куреню ім.І.Богуна), планів і програм діяльності учнівського самоврядування в школі організовує змістовне дозвілля і традиційні загальношкільні свята, волонтерський рух, збереження підручників, проведення суспільно-інформаційних годин, участь учнів у спортивних змаганнях, щомісячний випуск шкільної газети, контроль за навчанням, відвідуванням і чергування по школі, визначає рейтинг класів тощо;
- Рада козацької старшини є гарантом виконання законодавчих актів Республіки, організовує нагляд і контроль за відповідністю умов щоденного перебування учнівської козацької громади в школі та за її стінами, забезпечує профілактику девіантної поведінки молоді. Судом козацької честі, який входить до складу Ради, на чолі з курінним Суддею вирішуються суперечні питання, які можуть виникати між будь-якими суб’єктами учнівської козацької громади. Суд козацької честі не залежить не від кого і керується лише Законами України, Законами «Козацької Республіки» (Куреню ім. І.Богуна) і принципами Кодексу лицарської честі козаків.
- Рада козацької старшини звітує перед Курінним отаманом і козацькою учнівською громадою на загальних зборах, які відбуваються два рази на рік.
V. Напрямки діяльності «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна)
Діяльність «Козацької Республіки» (Куреня ім. І.Богуна) охоплює майже все сфери повсякденного буття учнівської козацької громади Республіки і працює в таких напрямках:
1. Громадянське та правове виховання, організація роботи Суду козацької честі.
Практичну реалізацію роботи у цьому напрямку забезпечують Козаки Братства справедливості на чолі з Курінним і Чотовими суддями.
2. Народознавча діяльність, популяризація української культури та історії засобами масової інформації, редакційна справа.
Практичну реалізацію роботи у цьому напрямку забезпечують Козаки Братства фольклористів і правдолюбів на чолі з Курінним і Чотовими писарями.
3. Охорона здоров’я та соціального захисту учнів школи, волонтерська робота, робота з молодшими школярами.
Практичну реалізацію роботи у цьому напрямку забезпечують Козаки Братства добротворців на чолі з Курінним і Чотовими осавулами.
4. Екологія, пропаганда збереження природи.
Практичну реалізацію роботи у цьому напрямку забезпечують Козаки Братства екологів на чолі з Курінним і Чотовими обозними.
5. Учбово-наукові мотивація і контроль розвитку учнівської козацької громади, естетичне виховання та організація дозвілля.
Практичну реалізацію роботи у цьому напрямку забезпечують Козаки Братства затійників на чолі з Курінним і Чотовими бунчужними.
6. Спортивно-громадська робота.
Практичну реалізацію роботи у цьому напрямку забезпечують Козаки Братства силачів на чолі з Курінним і Чотовими хорунжими. |
Категорія: Шкільна республіка | Додав: Lexus
|
Переглядів: 468 | Завантажень: 0
| Коментарі: 4
| Рейтинг: 0.0/0 |
|
Наша Адреса
Адреса школи:
Україна, 92500, Луганська обл.,Старобільський р-н,
селище міського типу Мілове, вул. Козацька,
будинок 8
тел.: (06465) 2-12-02
(06465) 2-12-02
E-mail: мelzosh@meta.ua
|