Виховна
проблема школи:
«Системне
формування життєвої компетентності та виховання національної, інформаційної,
гуманітарної,
правової
культури учнів»
Наша школа покликана стати тим місцем для особистості учня і вчителя, де
буде духовно збагачуватись кожен учасник навчально-виховного процесу, де буде
формуватись громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у
національно-культурне відродження України у розбудову держави .
На сучасному етапі розвитку
суспільства педагогічний колектив школи, розуміючи потребу докорінного
переосмислення виховної системи, насамперед виходить з таких позицій :
• Визнання того, що
школа-навчальний заклад, покликаний відповідати
потребам і умовам сучасного стану соціального розвитку України та забезпечувати освітні потреби селища.
• Школа має бути конкурентноздатною й престижною, а це можливо лише в
режимі неперервного розвитку і творчого пошуку прогресивних технологій, методик
зростання професіоналізму на педагогічному та управлінському рівні.
Вирішуючи ці завдання школа має
забезпечувати різні види діяльності в широкому спектрі позакласної, профільній,
спортивній, художньо-естетичній роботі, максимально сприяючи розвитку і
самовизначенню особистості дитини.
• Вирішення поставлених завдань можливе лише в атмосфері доброзичливості,
довіри, співробітництва, відповідальності на всіх рівнях шкільного
педагогічного простору .
Мета виховної роботи школи: виховання випускника, який має володіти певними
якостями, уміннями :
•
мати досвід пізнання самого себе, розуміння інших людей, механізмів і законів,
що впливають на людські відносини;
•
вміти ідентифікувати себе як члена суспільства, громади, групи;
•
швидко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;
•
творчо використовувати набуті знання і вміння в оточуючій його дійсності;
•
бути здатним генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення, творчо
мислити;
•
уміти добувати, переробляти інформацію, одержану з різних джерел, застосовувати
її для індивідуального розвитку і самовдосконалення;
•
бути комунікабельним, володіти навичками конструктивного спілкування;
•
вміти долати труднощі і відстоювати свої права;
•
володіти навичками самоаналізу і само розуміння, розуміння почуттів і мотивів
поведінки оточуючих, робити вибір і брати на себе відповідальність;
•
бути здатним до рефлексії, аналізу слабких та сильних власних рис;
•
усвідомлювати право на вибір способу власної поведінки з урахуванням і
дотриманням правових і гуманних засад;
•
бути готовим до вибору майбутньої діяльності;
•
бережливо ставитися до свого здоров’я і здоров’я інших як найвищої цінності;
•
вміти розробляти власний життєвий проект;
•
мати високий рівень інформаційної культури.
Завдання:
• забезпечення умов для самореалізації
особистості відповідно до її здібностей
і власних інтересів;
• формування національної свідомості та людської
гідності, любові до рідної землі, родини, народу, бажання працювати задля
розквіту держави, готовності її захищати;
• виховання правової культури – поваги до
державної символіки, знання та дотримання законів;
• забезпечення духовної єдності поколінь,
виховання поваги до батьків, старших за віком, культури та історії рідного
народу;
• формування мовної культури, оволодіння рідною та
українською мовами;
• утвердження принципів загальнолюдської моралі –
справедливості, милосердя, доброти та інших чеснот;
• культивування кращих людських рис - працелюбності, індивідуальної свободи,
глибокого зв’язку з природою, толерантності, поваги до жінки, любові до рідної
землі;
•
формування почуття господаря та господарської відповідальності;
• забезпечення повноцінного розвитку учнів,
охорона та зміцнення їх фізичного, психічного та духовного здоров’я;
•
забезпечення високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних
потреб, почуттів;
• вироблення екологічної культури людини,
розуміння необхідності гармонії її відносин з природою;
• спонукання вихованців до активної протидії проявам аморальності,
правопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності. Задоволення
потреб учнів у професійному самовизначенні; розвиток здатності до самостійного
життєвого вибору.
• Активізація роботи учніівського самоврядування,
залучення учнів до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих
питань життя класу та школи.
Справжня
суть виховної роботи
полягає зовсім не у ваших
розмовах з дитиною,
не в прямому впливі на дитину,
а в організації життя дитини.
(А. Макаренко)
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- реалізація науково-пізнавального потенціалу освітніх галузей;
- використання пошуково-краєзнавчого та місцевого матеріалу з метою
піднесення ефективності навчально-виховного процесу.
- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності
та в навчально-виховному процесі школи.
- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого
покоління;
- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.
- залучення молоді до національної та світової культури;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них
життєвої компетентності.
загальношкільні лінійки, класні години, морально-етичні бесіди, зустрічі з
відомими людьми, навчальні екскурсії, обговорення книг, читацькі конференції,
диспути, тематичні та розважальні вечори і ранки, свята, змагання
(спартакіади), турніри, виставки, конкурси, колективні творчі справи та ін.
Шляхи досягнення мети вбачаємо в запровадженні сучасних моделей
виховання, у впровадженні і апробації інноваційних технологій виховання.
А головним
знаряддям суспільства у вихованні особистості є школа.
|