Аналіз виховної роботи Міловської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
за 2011-2012 навчальний рік
У
2011-2012 навчальному році
виховна діяльність була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту»,
«Про загальну середню освіту», державних націо-нальних програм та шкільної
проблеми «Системне формування житєвої компетентності та виховання національної,
інформаційної, гуманітарної, правової культури учнів».
Виходячи із можливостей школи виховний процес був спрямований на виконання
наступних завдань:
- забезпечення умов для самореалізації особистості
відповідно до її здібностей і власних
інтересів;
- Формування правової
культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина,
Конституції, державних символів, правової свідомості.
- Створення сприятливих
умов для співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови
запобігання відхилень у поведінці учнів.
- Створення умов для розвитку інноваційної
особистості та творчої самореалізації кожного учня.
- Формування позитивних загальнолюдських
цінностей.
Зазначені завдання були спрямовані на виконання основної мети виховної
роботи у школі, а саме – виховувати учня активним свідомим громадянином
незалежної держави, формувати здатність до адаптації у суспільному житті.
Для
реалізації цих завдань у школі був розроблений план виховної роботи навчального
закладу та окремі плани педагога-організатора, практичного психолога, а також
розроблено заходи і програми, які охоплюють всі напрями виховання: патріотичне,
правове, екологічне, превентивне.
Весь навчальний рік у шкільному плані розбито на окремітижні:
валеологічного, морального, громадянського, патріотичного, естетичного,
правового, національного, екологічного, трудового виховання, що дає змогу
конкретизувати види і форми виховної діяльності з учнями, більш цілеспрямовано
організовувати роботу з ними. З метою системного підходу та вдосконалення
виховного процесу в минулому навчальному році було розроблено та запроваджено
єдину форму планів виховної роботи класних керівників.
Також на початку навчального року було створено банк даних дітей, які
потребують соціального захисту, опіки, складено соціальні паспорти класів,
школи, вивчено стан охоплення учнів у гуртках, секціях у позаурочний час,
проведено роботу по залученню учнів до них. Протягом року виявлено і проведено
роботу з учнями, схильними до девіантної поведінки. З ними проводилась
психолого-педагогічна корекційна робота, консультації соціальних служб в
справах дітей районної адміністрації.
Ефективність даної роботи підтверджує факт маленького відсоткового
співвідношення дітей, що перебувають на обліку у кримінальній міліції (1 учень
– 0,004 %)
Протягом навчального року учні
школи брали участь у загальноміських, район-них та обласних заходах:
- у районних спортивних змаганнях
та спартакіадах з легкої атлетики, футболу, волейболу;
- у Всеукраїнських змаганнях дитячих козачих ігор;
-
в районних та обласних виставках «Знай й люби свій рідний
край», «Світ очима дітей!»;
-
міжнародних конкурсах з математики «Кенгуру», «Левеня»,
«Патріот», «Лукоморє», «Гринвич», «Лелека», «Золотий байт», ;
-
у районних заходах в рамках акції «Пам’ять», присвячених Дню визволення селища, Дню Перемоги,
Чорнобильській трагедії;
-
у міських заходах, присвячених 23-й річниці виходу
радянських військ із Афганістану;
-
в районних змаганнях юних рятівників «Школа безпеки-2012»;
- у районному та обласному
конкурсі «Твої таланти, Україно!»;
- у районному конкурсі на кращого
читця;
- обласному конкурсі на кращий
відгук на дитячу прозу;
- обласному конкурсі,
присвяченому Т.Г.Шевченку;
- обласному конкурсі творів
«Крапля крови, що врятує життя»
- у міській акції «Милосердя» до
дня інвалідів;
- районному туристичному зльоті;
-
в інтелектуальних іграх «Битви розумів»;
- обласних змаганнях сан постів;
- у міських трудових акціях по
благоустрою території школи, парку;
- у Всеукраїнському етапі дитячої
військово-спортивної дитячої патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в м. Мукачеві,
Закарпатської області.
У школі були
проведені традиційні загально шкільні виховні заходи: свято «Першого дзвоника»,
День здоров’я, святкові концерти «З любов’ю до вчителя» та «Ваша Величносте, Жінко!», вечори для старшокласників
«Осінній бал», «Посвята у першокласники»,
«Кращий воїн», «Новорічний вогник», новорічні ранки, «Весь вечір тільки
про любов», «Випускників до себе рідна школа кличе», «Біль моя – Афганістан»,
конкурс «Твої таланти, Україно!», свято
«Останнього дзвоника», випускний вечір.
Одним з напрямків виховної роботи є оздоровлення дітей влітку,
організація їх дозвілля та відпочинку. Задля цього було проведено роз’яснювальну роботу серед батьків та опікунів учнів. Як
наслідок, діти мали змогу відпочити у пришкільному таборі, а деякі з них разом
із своїми однолітками у заміському таборі відпочинку «Гончарівка», кращий учень
школи отримав безоплатну путівку до табору «Южний» (АР Крим). Вчителі, які
працювали в пришкільному таборі, змогли організувати змістовний відпочинок для
дітей, проводячи для них різноманітні екскурсії, виховні заходи, змагання,
конкурси, походи до лісу.
З
метою запобігання травматизму на дорозі, учні приймали участь у Всеукраїнській
акції-рейді «Увага! Діти на дорозі!»
З
метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом
навчального року організовується чергування по школі учнів старших класів та
вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо
покращення, а саме:
-
класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх
учнів під час чергу-вання по школі, не перекладати свою відповідальність на
інших вчителів;
-
класоводам 1-4 класів та вчителям-предметникам
відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя»
згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;
-
класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки
у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя, роботи технічного
персоналу школи.
Виходячи з вищесказаного можна зазначити, що виховна діяльність у школі
поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно
працювати і вчителям, і учням, і батькам. І це нормальний процес, бо, як
відомо, світ не стоїть на місці, він постійно змінюється, змінюючи нас і наше
ставлення до нього.
У
цьому навчальному році, продовжуючи роботу над реалізацією вище зазначених
завдань і мети виховної роботи, рекомендую:
1. Педагогу-організатору
активізувати роботу шкільного учнівського самоврядува-ння, відродити шефську
роботу старших класів над молодшими.
2. Практичному психологу
проводити діагностику ціннісних орієнтацій та рівня вихованості учнів і
доводити її результати до відома класних керівників, що полегшить їм планування
виховної роботи у класі.
3. Класним керівникам 5-11
кл. та класоводам 1-4 кл.:
- творчо підходити до планування
своєї роботи, працювати над підвищенням свого методичного рівня, активніше
вивчати теоретичні питання стосовно проблем сучасного виховання та
застосовувати їх на практиці;
- працювати над створенням умов
для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних
інтересів;
- підвищувати рівень вихованості,
громадської активності учнів;
- виявляти та застосовувати
найбільш результативні форми і методи виховання, а також критерії оцінки
обраних напрямків роботи в межах класної виховної моделі;
- при плануванні на цей
навчальний рік використовувати основні позиції проекту Національної програми
виховання учнів, матеріали якої можна використовувати для створення власної
виховної системи класу;
- ретельніше вивчати умови проживання учнів класу і своєчасно інформувати
про проблеми в сім’ях соціального педагога школи, адміністрацію;
- звертати увагу на пропуски уроків учнями без поважних причин і порушення
дисципліни, своєчасно доводити відповідну інформацію до дирекції школи;
- продовжувати здійснювати індивідуальний
підхід до учнів, відповідально ставитися до вивчення умов життя учнів;
- активізувати та удосконалювати
роботу з батьками, систематично проводити тематичні батьківські збори (згідно
тематики педагогічного всеобучу батьків), залучати батьків до позакласної
роботи школи;
-
ретельніше готуватися до проведення годин спілкування, чітко ставити їх
виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення;
- залучати працівників різних
служб до співпраці зі школою.
Підготувала заступник директора з
виховної роботи ______
Ю.М.Воронцова-Деркач
|