Правовиховна
робота в школі
Формування в Україні громадянського суспільства, розбудова
суверенної, незалежної, демократичної та
правової держави вимагає зміни підходів
до виховання молодого громадянина. Сьогодні вже не потрібно доводити, що без
цілеспрямованого правового виховання учнів цієї проблеми не розв’язати.
Цілком
закономірно, що на перше місце в цій роботі виходить проблема формування в
молоді високої правової культури, вмінь та навичок легальними способами
захищати загальновизнані суспільні цінності, залучення її до свідомої участі в
громадському та духовному житті держави.
В
Міловській загальноосвітній школі І-ІІІ
ступенів за останні роки склалась певна система правової роботи з учнями та
громадськістю.
Правовий
навчально-виховний процес регулюється Конституцією України, Законом
України "Про освіту», Типовим Положенням
про загальноосвітній заклад, Статутом школи.
Під час
проведення правового виховання педагогічний колектив школи виходить з таких
основних критеріїв:
1. Правова
освіта повинна охоплювати широкі верстви населення – учнів, батьків, учителів.
2.
Правова освіта повинна забезпечувати зростання самосвідомості учнів,
розуміння ними суворого дотримання положень Конституції і законів України.
3.
Розуміння учнями єдності прав і обов’язків і їх виконання в реальному
житті.
4.
Середня школа виконує важливе соціальне замовлення держави: формує
правовий інтелектуальний потенціал України, забезпечує висококваліфікованими
фахівцями галузі народного господарства, науки і культури.
5. Школа
прагне підготувати учня до реального життя, вміння користуватися правовими
знаннями, набутими в школі.
6.
Пропаганда основних принципів Загальної декларації прав людини,
Декларації і Конвенції прав дитини.
7.
Прагнення домогтися формування громадянської позиції кожного учня на
основі загальнолюдських цінностей: свободи переконань, думок, володіння та
користування власністю.
8. Вміння
учнів протистояти злочинам і правопорушенням у суспільстві.
На
основі практичного досвіду сформувалася трирівнева структура організації роботи
з профілактики правопорушень
1. Перший рівень – соціальна
профілактика, спрямована на збереження здоров’я дітей. Попередження негативного
впливу факторів соціального і природного середовища. Однією з основних ланок у цьому питанні є
правовиховна робота серед учнів середнього і старшого шкільного віку.
2.
Вторинна профілактика – направлена на виявлення негативних змін у
поведінці дитини, попередження подальшого їх розвитку.
3. Третинна профілактика –
цілеспрямована робота з учнями, схильними до правопорушень, має цілком
індивідуальний характер.
Важливу
роль в організації правової роботи здійснює рада при директорові школи в складі
директора школи, заступника директора з навчально-виховної роботи,
педагога-організатора, голови батьківського комітету. Розглядаються
різноманітні питання: ведення обліку відвідування учнями школи, взяття на облік
неблагополучних сімей, закріплення за учнями схильними до правопорушень,
наставників з числа педагогів, робота штабу і комісії з питань профілактики
правопорушень, організація батьківських зборів, проблеми правильного
використання учнями вільного часу. Кожне з цих питань потребує клопіткої роботи
протягом навчального року, координації всіх служб школи, зв’язку з державними
органами і суспільними організаціями. Адміністрація школи контролює роботу
штабу з профілактики правопорушень, який очолює заступник директора з виховної
роботи. Засідання штабу відбувається
один раз на місяць. Організовує проведення лекцій (щомісяця)про вплив алкоголю,
наркотиків на фізичне та соціальне здоров’я підлітка а також лекторію (двічі на
семестр) «Молодь і закон».
|